piątek, 4 lipca 2014

Tajemny krąg- L. J. Smith

Tajemny krąg Księga 1 Inicjacja Zakładniczka - Smith L.J.                                                                                                                                        Tytuł: Tajemny krąg                                                                            Autor: L. J. Smith                                                                                Wydawnictwo: Amber                                                                       Rok wydania: 2010                                                                                   Ocena: 5/10

                               Opis:                                                                              Jest to historia o szesnastoletniej Cassie, która przeprowadziła się ze słonecznej Kalifornii do ponurego New Salem. Nie potrafi odnaleźć się w nowym miejscu, a pewna grupa rządząca liceum nie ułatwia jej zadania. Wkrótce odkrywa, że miasteczko to nie jest tak nudne jak jej się zdawało i ukrywa wiele tajemnic. Odkrywa jedną z nich i wstępuje do sekretnego zgromadzenia zwanego Kręgiem. Spotyka też zagadkowego Adama, z którym od początku znajomości czuje niezwykłą więź. Czy Cassie pozwoli sobie na miłość kosztem przyjaźni?                                                                                                                                                                                                                                                                       Sięgnęłam po tę książkę chyba, dlatego, że kiedyś wszyscy opowiadali, jaki to sukces osiągnęła ta pisarka pisząc " Pamiętniki Wampirów". Stwierdziłam, więc że najpierw przeczytam jakąś inną książkę tej pisarki za nim zacznę czytać Pamiętniki. Szczerze mówiąc się zawiodłam i na tej serii i na "Pamiętnikach Wampirów". Po takich osiągnięciach i wychwalaniach spodziewałam się czegoś lepszego.                  

Książka źle napisana nie jest, tylko strasznie się dłużyła. Musiałam się nieźle mobilizować, żeby ją skończyć. Wciągnęłam się chyba dopiero po przeczytani połowy książki. Jeżeli chodzi o magię to więcej tu było opisów wszystkich rytuałów niż ich wykonywania. Bohaterowie mnie nie zachwycili więcej można by rzec niektórzy mnie wkurzali. Jedną z tych postaci była Cassie główna bohaterka. Wiecznie bezradna, nic nieumiejąca, przewidywalna i tak nudna, że chwilami miałam ochotę rzucić tą książką w ścianę, żeby zrobiło się, choć o drobinę ciekawiej. Kolejny bohater to słodka, nieskazitelna, boska Diana także nudna i przewidywalna. A tak poza tym to, od kiedy ktoś od urodzenia jest idealny pod każdym względem? Jedną postacią, która potrafiła zaciekawić była Faye. Nigdy nie wiadomo było, co jej może chodzić po głowie. Była tajemnicza i ukrywała swoje prawdziwe cechy pod maską. Innymi postaciami, które zwróciły moją uwagę byli bracia Hendersonowie i tajemniczy, małomówny Nick.            

Okładka książki zbyt porywająca nie jest, ale jeszcze ujdzie w tłoku. Szczerze nie polecam tej książki chyba, że tematyka cię naprawdę zainteresowała albo po prostu lubisz książki tej autorki. W innych wypadkach nawet jak nie masz, czego czytać wybierz coś innego ;)    


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz